Op 10 juni jl was de eerste Fronter gebruikersdag een feit. Zo’n 90 medewerkers van diverse instituten betrokken met MBO onderwijs togen naar Eindhoven. Een programma met de focus op praktisch en toepasbaar stond hen te wachten. Frida Hengeveld, lid CVB ROC Eindhoven opende de bijeenkomst waarna Antony Moore managing Director education , customer services het spits mocht afbijten.
Engage, motivate, support, extend, transform. Het draait allemaal om leren, Geef een opdracht, zoek op het web, werk samen, idee terug, en lever op met beoordeling. Dit hele traject dient in Fronter gefaciliteerd te worden.
Verandering van onderwijs is een feit. Vroeger was het uitsluitend eenrichtingsverkeer, nu nog steeds, echter het leren is wanneer het uitkomt, plaats en tijd onafhankelijk, eind van de week is het opleveren. Werken en leren als groep, docenten creëren content op maat aangevuld met professioneel lesmateriaal binnen Fronter.
Onderwijsverbetering met ICT Visie, gedeelde visie , training is essentieel om het onderwijs ondersteund met ICT te verbeteren. Pearson wil met name een partner zijn in de weg naar onderwijs ondersteund met ICT. Wereldwijd delen van goede ideeën is de start van samenwerking met als doel onderwijsverbetering.
Pearson en Fronter Pearson heeft Fronter overgenomen. Naast boeken, digitale content en studentadministratie maakt Fronter Het spectrum compleet . Pearson boeken, eCollege, Phoenix, Pearson E1 (studentregistratie) Worden als pakketten in elkaar geschoven. Inzet is nu op de integratie van functionaliteiten. Tony geeft aan dat de klant altijd nummer 1 is en dat ook zal blijven.
We gaan het meemaken….